Spökstaden

Vi har varit ute på promenad nu ikväll och knallade omkring en stund på övre Norrbacka. Det är ett område med hyreshus som stått obebodda i säkert 10 år (om det inte är längre). När jag och Fredrik träffades bodde jag på nedre Norrbacka och var ofta uppe och gick med mina katter på övre eftersom det oftast inte var något folk där som gjorde katterna nervösa. Då var det relativt fint och helt där, bara en och annan fönsterruta som krossats men idag såg det helt annorlunda ut.






















































/Carros hörn av världen
Kommentarer
Linda säger:

Det är faktiskt helt sjukt... Det har stått sådär sen 1997... Kommer du ihåg när vi såg att nån hade brutit sig in på kontoret som Fogelvik hade där på Övre? Vi sa till min pappa som ringde till Nicke som jobbade där. Helt sjukt att det fortfarande står sådär. :S

2011-07-04 / 00:25:19
URL: http://leecastillio.wordpress.com
Anna säger:

Lite otäckt! Och trist att kommunen låter ett helt bostadsområde förfalla!



// Kram

2011-07-04 / 17:36:07
URL: http://annalundberg.org
Carro säger:

Jo Linda, jag minns det :-) men nu är varenda port uppbruten eller sönderslagen och likadant in till många av lägenheterna. Finns knappt en hel ruta på hela området. Får gå en fotorunda varje år o se hur det förändras.

2011-07-04 / 19:02:06
URL: http://carro810815.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!