Morotsmuffins

Jag var så sugen på att baka men kunde inte komma på vad så jag bläddrade runt lite i min bakpärm och hittade ett recept på morotskaka (men det går ju lika bra att göra muffins). Kom då att tänka på att jag köpte ju ett knippe morötter för ett tag sedan när det var extra billigt. Längst ner i kylskåpets grönsakslåda hittade jag dem, de hade börjat bli mjuka men smakade fortfarande morötter så jag rev allihopa.

Du behöver:

200 gram grovt rivna morötter
50 gram margarin
2 st ägg
2 dl socker
2 tsk kanel
2 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl

Smält margarinet. Vispa ägg och socker poröst. Blanda i vetemjöl, bakpulver och kanel. Rör ner morötterna och margarinet. Dela upp smeten i muffinsformar och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ungefär 20 minuter.


Egentligen så ska man ju ha en glasyr uppepå oxå gjord på färskost och florsocker men det hade jag inte hemma och jag orkade inte ta mig till affären så det får gå utan.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!