Kidnappad

Jag vaknade vid 7-snåret imorse med lite huvudvärk, troligen vätskebrist sedan igår. Jag gick upp och gjorde mina vanliga morgonbestyr och efter att vi ätit frukost släppte jag ut katterna och började förbereda för att tvätta mina trasmattor. Jag står ute och rystar en av mattorna då Fredrik kommer ut och säger att jag inte ska starta tvättmaskinen nu. Jag vänder mig om för att fråga varför men kommer av mig då jag ser pappas bil stanna på gatan vid vår uppfart och mamma och pappa kliver ur.

Jag: Vad är det nu då? Vad gör ni här?
Mamma: Vi kommer och ska hämta dig.
Jag: Varför då? Vart ska vi?
Mamma: Vi ska åka in till Milla.
Jag: Jaha, varför det?
Mamma: Ja, vi bara ska det.

Jag får då lov att plocka in mina mattor och ta in katterna igen så Fredrik och jag kan ta plats i baksätet. Precis när vi svänge ut på E22:an kommer jag på att vi inte varit hos Gråmis (vi är kattvakter idag och imorgon) så vi får vända och åka upp till honom.

När vi kom till Milla och Alex höll de på att packa i ordning sig för fullt och efter en stund gav vi oss av mot det för mig okända målet. Jag hade trott att vi skulle gå utmed Göta kanal eller kanske klättra upp på Ramunderberget i Söderköping eftersom mamma sagt att vi skulle gå långt så jag skulle ta sköna skor men vi åkte vidare mot Norrköpingshållet. När vi kom till första rödljusen i Norrköping började jag tänka att vi kanske ska åka till Kolmårdens djurpark men jag sa ingenting. När vi senare svängde av E4:an mot Getå var jag helt säker på vart vi skulle.


Det fanns små små loungar oxå men dem lyckades jag inte fånga på bild.




Vi hade inte hunnit långt in i parken förrän det blev glasstajm.










Fin fin nalle.






















Jag inne på Tigerworld.




































Schimpansmamma med sin lilla.


Ormtjusare Carro.


Jag tittar på sälar.


Här köar vi för att åka den nya linbanan över Safariparken.


Efter 40 minuters köande är vi uppe i luften.


















Det tog 28 minuter att åka runt Safari och det var helt klart värt den långa kötiden.





På marken igen.










Tack allihopa för en helt underbar dag på Kolmårdens Djurpark!

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Vilken dag!

Lovley bilder!

Du verkar ha haft en mkt bra semester så här långt, med små dagsutflykter lite då och då!

Och om en vecka bär det av till sjöss sailor!



:D



// Många kramar

2011-07-28 / 09:35:45
URL: http://annalundberg.org
Anna säger:

Den där hatten måste du förresten ha med dig till sthockholm, så att du smälter in i miljön! :D



// Kram

2011-07-28 / 09:38:27
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!