Första semesterdagen

Då har snart den första semesterdagen passerat. Dagen har gått i lagom tempo och känts ganska lugn och skön. Efter frukost traskade jag ner till centrum för att klippa mig, har bara toppat så ingen större förändring. När jag kom tillbaka hem igen hade Fredrik börjat skrapa fönsterkarmarna och upptäckt att den träolja vi hade inte längre gick att använda. Vi tog då en tur på mc'n ner till Byggmax i Västervik för att inhandla ny.


När vi kom hem blev det lunch.


Fredrik fortsatte med fönsterkarmarna.


Jag har påbörjat min andra promenad ner till centrum, denna gång för att handla lite till morgondagen då vi ska göra en liten utflykt.


Det märks att det är semestertider, skulle aldrig vara så här mycket bilar i centrum på en vanlig måndag vid den här tiden.


Förutom det som stod på inköpslistan kom visst dessa med hem.


Nu har Fredrik kommit på att vi inte har någon vit fönsterfärg så det blir en sväng till på mc'n, denna gång till Byggmax i Norrköping. Men vi åkte inte raka spåret utan tog en liten omväg.

Väntar på färjan vid Stegeborg.




Framme i Norrköping och måste fylla på tanken.


På Byggmax.


Sedan ville Fredrik åka och titta på en kamera som han läst om på internet men när vi kom fram till butiken så var den slut.


Hemma igen.


Gjorde en enkel fruktsallad med skivade jordgubbar och bananer samt vindruvor och vaniljkesella till kvällsmat.


I väntan på att både tvätt- och diskmaskin ska bli klara tror jag att jag går och tar en dusch.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!