En förvirrad kvinna

Jag och pappa satt inne i datarummet när vi hör mamma börjar prata med någon utanför, min första tanke var att det var grannarna så jag reagerade inte så mycket till en början. Sedan hör jag någon säga något om att ha gått vilse så då går även jag och pappa ut. Längst ner på yttertrappan sitter en för oss okänd kvinna och gråter och säger att hon gått vilse. Mamma frågar vart hon kommer ifrån och får till svar att hon gått från Norrköping. Mamma frågar då: "Har du gått från Norrköping? Utan skor?" (kvinnan är barfota). Då ändrar hon sig och säger att hon åkt buss från Norrköping till Valdemarsvik och därefter gått vilse. Hon säger sedan att hon inte har några pengar och frågar om vi har en mobil hon kan få låna. Pappa och jag går in i hallen, pappa säger att han inte tänker ge henne någon mobil ifall hon försvinner med den men ger henne en bärbar hemtelefon för den fungerar ju bara på en radie av 400 meter. Kvinnan säger att hon ska ringa polisen så de kan komma och hämta henne. Jag vet inte hur många samtal hon ringer men ett fasligt ringande är det, efter en stund ger hon luren till mamma och ber henne förklara vägen. När samtalet avslutats kommer mamma in och meddelar att polisen är på väg men att de åker från Norrköping så det kommer ta en stund. Polisen hade även sagt att vi inte skulle släppa in henne så det verkar som de känner till kvinnan sedan tidigare. Det tar ungefär en halvtimme innan polisbilen kör upp på gården och två poliser kliver ur, en kvinnlig och en manlig. Det märks direkt att den manliga polisen och kvinnan har träffats förut. Kvinnan ber om att få åka med och bli inlagd på psyket då hon förlorat sin lägenhet och har ingenstans att ta vägen. Hon kavlar sedan upp ärmarna och visar stora att hon har stora blåmärken och pratar om en man som hon är rädd för och som hotat henne. Den manliga polisen följer med in i köket och tar mammas namn och telefonnummer och frågar lite av vad som hänt och vad kvinnan sagt. Efter det tar poliserna med sig kvinnan och åker härifrån.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi Juhlin säger:

Låter lite läskigt.

Kram

2011-07-24 / 20:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!