Kycklingpajen

Här kommer receptet på kycklingpajen som jag gjorde förut idag.

Du behöver:

En stor smördegsplatta eller 5 små
1 grillad kyckling
1 pkt bacon
1 banan
2,5 dl bechamelsås
1 vitlöksost
1 vitlöksklyfta
1 burk creme fraiche


Så här gör du:

Rensa kycklingen och knaperstek bacon.
Koka 2.5 dl bechamelsås, rör ner 1 burk vitlöksost, (creme bonjour el liknande) Pressa i en vitlöksklyfta och rör sedan ner creme fraichen.

Klä en form med smördegsplattorna, behöver ej kavlas ut.
Lägg i kyckling, bacon, banan och häll sedan över såsen.

Grädda i ugnen i 160° ca 60 min.

Servera med en sallad.


Nu gillar inte jag bacon så den struntade jag i och någon vitlöksklyfta blev det inte för vitlöken jag hittade i kylskåpet var mera grön än vit. Jag serverade körbärstomater till och det blev jättegott.



Lägger upp en bild på dagens gäst oxå. Här hugger hon in på en macka i väntan på pajen.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Lät riktigt gott!



Så där brukar jag göra med lasagne ibland. Men då tillsätter jag lite curry i ostsåsen. Sen gör jag som man gör lasagne. Varvar ostsås, plattor, kyckling...



// Kram

2011-02-02 / 09:31:18
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!