Ny kost

I måndags började jag att äta efter LCHF-metoden (Low Carb, High Fat) dels för att jag verkligen vill tappa några kilon nu och dels för att jag märkt att magen mår mycket bättre om jag drar ner på kolhydraterna. Enligt LCHF så ska man ju inte äta mat som innehåller mera än 5% kolhydrater men så hård kommer jag inte att vara men jag kommer att byta ut pasta, ris och potatis mot grönsaker här hemma och i stort sett sluta äta bröd. Sedan kommer jag visst att unna mig en fika någon gång ibland (imorrn t.ex då familjen kommer för att fira min födelsedag). Nu i början har det varit lite svårt att veta vad man ska äta till kvällsmat efter jobbet så jag har tagit hjälp av DENNA sida samt hittat på lite själv.

Kvällsmat i Måndags: Äggröra med körsbärstomater.


Kvällsmat i Onsdags: Stekt lök, stekt ägg med en ostskiva på och körsbärstomater.


Lunch idag: Blomkålsmos och stekt lax med kall sweet chili-sås.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!