Påskafton på landet

Har varit ute i Hosum hela dagen och bara ätit gott och haft det trevligt.

Först blev det fika.








Fredrik och Alex leker.


Lilla Maggan fick en påskbukett med maskrosor.


Mamma förbereder påskbordet.


Jag, Milla och Fredrik hjälptes åt att garnera banan-kolatårtorna som mamma gjort.


Alex och Milla.


Maten är klar.


Morbror Roland har anlänt.


Påsktallrik med kycklinkorv, kycklingköttbullar, potatisgratäng, mammas hembakta bröd med leverpastej och så ett kokt ägg.


Banan-kolatårta till efterrätt.


Kubbspelet plockas fram.


Min finaste Gösta övervakar det hela.


Grannflickan Ada tittade förbi. Hon var "påskhund" idag.




Sedan var det dax för paketleken! Det går till så att alla har tagit med sig två paket var (det är helt valfritt vad man köper och slår in). Alla paketen placeras mitt på bordet.


Man tar två vanliga tärningar som alla i torordning får kasta och när man får två lika får man välja ett paket. Så håller man på tills paketen tagit slut, då får man öppna de paket som man eventuellt lyckats få.


Därefter sätter man en äggklocka (ingen får veta hur lång tid den ställs på) och så fortsätter man på samma sätt som innan att slå med tärningarna men när man nu får två lika får man knycka något av någon annan. De saker som man lyckats roffa åt sig när klockan ringer har man vunnit. Det här vann jag idag:


Alex gjorde många försök att sno åt sig denna bok men tillslut var det Fredrik som fick tag på den.


Vi avslutade kvällen med lite UNO-spinn och godis.


Vi fick två saker av mamma och pappa istället för påskägg men dem har jag inte fotat så det får jag väl göra imorrn.

Ja du Anna, det blev väl inte riktigt 100 bilder för dig att titta på men jag är ganska säker på att du är glad ändå :-)
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Goaste latkorv!!!



:D



Nej, hundra bilder blev det inte! Men jag fick njuta och du fick mig att le! Och jag skrattade gott åt det du skrivit längst ner!



Ni verkar var en härlig familj!



// Många kramar

2011-04-23 / 21:56:10
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!