Söndag i svampskogen

I morse gick vi ut i svampskogen, vi åkte inte iväg någonstans utan gick upp i skogen vid banvallen. Redan till en början såg vi många svampar men inga gula.


Fredrik hittade den första kantarellen.


Ju längre in i skogen vi gick desto mer av skogens guld hittade vi.




Fredrik tyckte att denna såg ut som rotmos. Vad han har ätit för konstigt rotmos vet jag inte.


Någon som vet om det här är trattkantareller?




Två gånger gick vi över den knäckta bron utan att trilla i.


När vi kom hem åt vi cous cous-sallad med mina hemmagjorda veggobiffar och exotic mango-sås.


Sedan var det dax för rensning, så här mycket fick jag ihop i min påse.


Jag har skrivit av Annas recept som jag ska testa ikväll.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
kennt säger:

Ja det är trattisar

2010-09-05 / 16:11:08
Anna säger:

Kul att receptet inspirerades och att ni tyckte om det!



Vilka härliga bilder! Det är så skönt i skogen!



Hahahaha, han är rolig din Fredda!



// Kram

2010-09-05 / 20:20:57
URL: http://annalundberg.org
Anna säger:

Ett annat tips:



Blanda i tacosås eller sweetchilisås med gräddfil! Det blir en kall och god sås.



// Kram

2010-09-05 / 20:22:00
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!