Hänt på Ica

När vi ätit kvällsmat åkte vi ner till Ica Fyren för att handla. Vid mjölkkylen stöter jag på en gammal bekant som jag börjar prata med.

Y: Hej Carro! Hur är det?
Jag: Hej! Det är bra. Hur är det själv?
Y: Det är bra. Jobbar du nu?
Jag: Ja, det gör jag.
Y: Vart jobbar du då? I stan?
Jag: Ja, på Agro Etanol.
Y: Är det bra?
Jag: Nja, det går.
Y: Jag jobbar oxå, vi har ganska mycket jobb nu. För CMW går det väl oxå bra? Är din mamma tillbaka?
Jag: Mamma är sjukskriven nu.
Y: Jaha.

Då hörs en röst bakom mig: "Ja, det är min träningskompis på invalidgympan!" Det var Y's son som kommit fram till oss och vad han menade var att mamma och han går på sjukgymnastik tillsammans.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Linda säger:

Hahahaha! Jo man har hört... ;) Typiskt Jensa. ;)

2010-11-10 / 18:21:15
URL: http://yvlima.blogg.se/
Anna säger:

Tycker det var rätt osmakligt sagt!

Även om sjukgymnastik har fått det smeknamnet, så vräker man inte ur det hur som helst!



// Många kramar

2010-11-10 / 19:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!