Verumscones

Ända sedan jag kom hem från mamma och pappa förut idag så har jag haft lust att baka något. Tänkte först baka sockerkaka eller muffins men jag var inte sugen på något sött så jag struntade i det. Efter någon timme hade jag fortfarande lust att baka och kom på att jag för ett tag sedan hittade ett recept på blåbärsscones men fanns inte grejer till det hemma så tänkte att jag får väl göra vanliga scones då. Letade fram ett grundrecept på scones och när jag började plocka fram ingredienserna fick jag en idé.


Jag bytte ut mjölken mot hälsofil med smak av blåbär och svarta vinbär. Bytte även ut hälften av vetemjölet mot dinkelmjöl. Nu står de i ugnen så vi får väl se hur de smakar.

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Mamma säger:

Det blir säkert gott ska du se.Kramis

2010-05-01 / 19:11:58
Hanna säger:

Haft en bra valborg? :)

Denise[O R D & F O T O] (gör även gratis bloggdesign) säger:

Hej, skulle du kunna vara snäll och rösta på mig här http://conler.se/2010/may/veckans-blogg-finalister.html JAG ÄR NUMMER TVÅ! Skulle bli så himla glad om du gjorde det och då får du en länk och chansen att få 200 besökare till! Rösta gärna en gång per dag, tävligen avslutas på tisdag!

TACK I FÖRHAND!

Ha en underbar kväll

Kram Denise

2010-05-01 / 20:42:35
URL: http://photobydenise.se
Anna säger:

Brukar också köra Verum. Men jag har smaken blåbär / hallon.



Tror det blir socnes här med!



// KRAM

2010-05-02 / 09:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!