Det är tanken som räknas

Klockan är strax efter fyra och jag öppnar dörren och går in i lägenheten och känner doften av mat som slår emot mig.

Fredrik sticker ut huvudet ur köket och får fram ett ynkligt: "Hjälp"
Jag: Vad är det?
Fredrik: Jag kommer inte ihåg vad du brukar ha i den här.
Jag (som nu kommit ut i köket): I såsen?
Fredrik: Ja, jag har haft i chilipulver.
Jag: Honung och en vitlöksklyfta oxå.
Fredrik: Sedan tycker jag fisken ser konstig ut.
Jag vänder på huvudet och tittar på fisken som ligger i stekpannan: Men har du inte panerat fisken?
Fredrik: Panera? Menar du steka?
Jag: Nä, det gör du ju nu.
Fredrik: Ååååååhhh!! (han kommer just på vad panera är).

Jag kan berätta att han lagade blomkåls- och broccolimos med stekt hajmalsfilé och creme fraiche-sås. Vi kryddade fisken lite efteråt istället och även om det inte smakade riktigt som det brukar så gick det att äta. Imorrn ska Fredrik laga tacopaj.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi säger:

Inte alltid lätt att vara kock. Hoppas det går bra när du pratar med af. Kram

2010-05-24 / 19:22:59
URL: http://cissisvardag.blogg.se/
Anna säger:

Nämen Guuuud så gulligt! :D



// Kram

2010-05-24 / 20:33:00
Cissi säger:

Förstår hur du menar. Lycka till.

Kram

2010-05-24 / 21:13:20
URL: http://cissisvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!