Baobab?

Jag berättade ju att jag till räkmackan i fredags testade Lokas Rooibos/Citron som smakade ungefär som vanlig Loka Citron. I lördags provade jag Mango/Marula och den tyckte jag mycket bättre om.


Idag till maten tog jag den tredje smaken i Africa-sortimentet, Melon/Baobab. Den är helt klart den absolut godaste av dessa tre.


Men vad f-n är Baobab?! Så här står det om den på Nationalencyklopedin:

ba´obab, apbrödsträd, Adansonia digitata, art i familjen kapokväxter. Baobab är ett storvuxet karaktärsträd för de afrikanska savannerna. Stamomkretsen är uppemot 40 m. Trädet klarar långa torrperioder bl.a. genom att stå avlövat och därmed reducera avdunstningen. De ca 40 cm långa gurkliknande frukterna, apbröden, hänger på långa skaft; dess lösa syrliga innehåll kan ätas.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!