Dagens middag - En av mina absoluta favoriter

På menyn idag stod kycklinggryta, detta är absolut ett av mina bästa recept.


Detta behövs till 4 portioner:

600 g kycklingfilé
1 röd paprika (jag använde grön idag)
1 gul lök
125 g minimajs
2 ½ dl matlagningsgrädde (jag använder oftast sojagrädde)
2 dl creme fraiche
1 dl vatten
4 msk sweet chilisås
1 tärning kycklingbuljong
salt och svartpeppar
smör eller margarin till stekning

Gör så här:

1.
Skär filéerna i ganska stora bitar. Dela, kärna ur och skär paprikan i bitar.
2. Skala och skiva löken. Skär minimajsen i bitar. Bryn kycklingen i smör eller margarin och låt paprika, lök och minimajs fräsa med en stund.
3. Tillsätt grädde, creme fraiche, vatten, sweet chilisås och kycklingbuljong och låt småkoka i ungefär 10 minuter.
4. Smaka av med salt och svartpeppar om så önskas. Servera med pasta eller ris.


/Carros hörn av världen
Kommentarer
Milla säger:

Guuuuuuud så gott! Jag är vrålhungrig! Har levt på Naturdiet shake de senaste tre dagarna.... Längtar till fredagkväll och MAT!!!!!

2010-03-17 / 17:22:23
URL: http://camillaworld.blogg.se/
simone säger:

Matlagning är något av det bästa som finns :D

2010-03-18 / 08:54:31
URL: http://fattybom.se
Jenny säger:

sv; jaa visst är dem! det hoppas jag med :)



gott det ser ut!

2010-03-18 / 16:45:50
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!