Kalmar Öland

Klockan är snart halv 8. Fredrik sover fortfarande så jag tänkte visa er lite mera bilder från vår tripp till Kalmar och Öland igår.

Här har vi stannat för att äta frukost, det blev inte vårt vanliga fina frukoststopp vid Emån då vi fick stanna tidigare för vi blev så hungriga.


Men vi stannade vid Emån för att gå på toa när vi kom dit.


På väg igen och är nästan framme.


Goffe fick bråttom.


Förtsa stoppet i Kalmar blev här.


Fredrik har köpt en gräsklippare. Kan någon gissa vilket märke han valde?


Just det.


En liten Honda fick vi på köpet.


Nästa stopp blev på Honda (bilar). Fredrik provsitter nya CR-Z som är alldeles för liten för honom med sina långa ben.


En hel rad med Skoda-bilar (alla var sålda).


Ny Golf.


På väg in till Kalmar centrum.


Finns många små gränder med gamla hus, sånt gillar jag.


Kalmar centrum.




Ben & Jerry's är ju så gott, men ingen glass innan maten.




Mamma har en lite mindre sådan här kula som flyter på vatten.


Efter att ha kollat in på många matställen valde vi att äta på 4kök. Jag tog en vegetarisk hamburgare som inte riktigt fick godkänt. Den var god men själva burgaren smakade precis som falafel, om jag velat ha falafel hade jag väl beställt det.


Fredriks burgare hette Diablo nånting och såg väldigt stark ut.


Efter maten strosade vi runt litegrann.








Kalmars gräddhylla.


Ett besök på Klapphuset.






Här var det inte högt till tak.




Nere i hamnen såg vi denna bänk som jag döpte till "kungliga bänken".








Äntligen!


Sne vägg.




Västerport.






Nu kände vi att det var dax att hitta någonstans att bada. Vi kollade först badplatsen vid Stensö camping men bestämde oss för att åka över till Öland och bada istället. Här är vi på väg över bron.




Den bild som jag tog vid Haga Park där vi badade finns i EFIT-inlägget, hade bara med mig kompakten ner till stranden så jag tog bara EFIT-bilden där.

På vägen hem kom jag på att jag glömt ta min obligatoriska bilförarbild på Fredrik.


Lite lustiga ortsnamn.


Vi stannade vid Emån och åt kvällsmat.




Var en väldigt lyckad och trevlig dag!
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Mamma <3 säger:

Härliga bilder :)

2010-07-17 / 09:29:21
URL: http://knytet.bloggplatsen.se/
Anna säger:

Vilken härlig dag!



Den där körar bilden känner jag igen :D



Nu ska jag in till stan, få se om jag hittar något.



// Kram

2010-07-17 / 09:43:51
Milla säger:

Vad mysigt!



Jsg tyckte mycket om Kalmars centrum när vi var nere. Var gammaldags och härligt.



Vi pratar om att åka ner till Öland i augusti när vi är lediga.



Kram kram

2010-07-17 / 17:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!