Lön och arbetskläder

Idag som först fick vi reda på vad vi får i lön och jag kan säga att det är betydligt sämre än vad de från början lovade. En av killarna som började samtidigt som mig sa upp sig direkt när han fick veta lönen så han slutar om två veckor, jag vet att han hade ett annat jobb på gång så det var väntat. Men när man inte har något annat så får man stanna, det blir hur som helst 4000 kr mer i månaden än vad mitt aktivitetsstöd låg på.

Sedan hade bemanningsföretaget kommit överens med vår arbetsledare på Agro om att vi ska få bättre arbetskläder och framförallt mera kläder så vi har att byta med. När jag började fick jag bara ett par byxor, en t-shirt och ett par skor så som det är just nu använder jag ett par av mina egna arbetsbyxor och fyra egna t-shirts för det vill man ju byta varje dag. Men hur snabbt vi kommer få det återstår att se, de har ju inte varit så snabba med saker tidigare.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Zara säger:

Behöver dom folk, om killen ska sluta?

2010-08-25 / 22:25:17
Mamma säger:

Det var ju bra att ni fick reda på lönen,men det var inte särskilt bra av dem att sänka den mycket.Hoppas att du får kläderna snart iaf.Hoppas oxå att det kan dycka upp något annat så du oxå kan sluta.Kramis//Mor

2010-08-26 / 08:03:23
Anna säger:

Skönt att du fått veta lönen, men trist att den blev så mkt sämre!



Vad ligger ditt aktivitetsstöd på? ( Du behöver inte tala om det, vita mail, om du inte vill! )



// Många kramar

2010-08-26 / 22:27:49
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!