Blåst

Precis när jag kommit hem från jobbet idag så ringer mobilen. Det var min kontaktperson hos bemanningsföretaget som jag jobbar för som ringde för att meddela att mitt nya kontrakt ska komma under denna vecka. Men det var inte det enda hon hade att meddela. Hon sa även att den lön som stod på förra kontraktet var fel och att lönen från och med idag kommer att vara lägre men att det inte var bestämt hur mycket ännu. Jag blev helt ställd och visste inte vad jag skulle säga, jag som varit så glad över att äntligen ha fått ett jobb med bra betalt. Visst, det kommer ju fortfarande vara mycket bättre än att gå arbetslös men jag kan ändå inte rå för att jag känner mig en aning blåst.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Cissi Juhlin säger:

Får man göra så med lönen?? Låter konstigt.

kram

2010-08-09 / 18:28:51
Mamma säger:

Ja man slutar inte att förvånas de kan tydligen göra hur som helst med folk.Hoppas att de inte sänkt så mycket.Men frågan är om de kan göra så?????

Men i och för sig kan är det nog tillåtet för snart får de göra vad som helst i det här jävla landet.



Kram¨på dig gumman.

2010-08-09 / 18:43:28
Milla säger:

Jo, men du måste ju få det du har jobbat hittills för den bra lönen. Jag tycker att du ska kontakta facket och fråga.



Kram

2010-08-09 / 19:05:41
URL: http://camillaworld.blogg.se/
Anna säger:

Men vännen då!



Du ska inte be om ursäkt för att du känner så! Jag skulle också känt mig blåst! Håller med Milla, om att ta kontakt med facket.



För jag tror inte att de får sänka en lön hur som helst!



När jag städade på Kappa i Piteå, så hade dom fasta löner för sommar vikarier och minimum lönen var runt 10000 kr efter skatt( det var på 90 talet ).



// Kram

2010-08-09 / 21:19:54
Inge-Marie säger:

Det var inte trevligt att höra.

2010-08-10 / 10:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!