Påskmuffins med rede

Här kommer receptet på mina påskmuffins som jag bakade igår.

Detta behöver du:


200g mjukt smör
2½ dl socker
4 ägg
3½ dl vetemjöl
1½ tsk bakpulver
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
150g vit choklad

Garnering:

200g färskost
50g mjukt smör
1 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
3-4 droppar gul karamellfärg
En påse dragéägg

Gör så här:

1. Vispa smör och socker poröst. Tillsätt äggen ett i taget.
2. Blanda mjöl och bakpulver och sikta ner det i äggsmeten.
3. Rör ner kakao och vaniljsocker och hackad vit choklad.
4. Fördela smeten i muffinsformar. Grädda mitt i ugnen på 175 grader i ungefär 25 minuter. Låt muffinsen svalna.

Garneringen:

1. Vispa ihop färskosten och smöret.
2. Tillsätt florsocker, vaniljsocker och karamellfärg och vispa till en jämn smet.
3. Fyll en spritspåse med stjärntyll med smeten. Spritsa en ring runt kanten på muffinsen, det ska likna ett rede. Lägg 3-4 dragéägg mitt i redet och servera.




/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Mmmmmmmm

Gott, gotti, gott, gott!



// Kram

2010-04-05 / 16:53:00
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!