Grisnäringen inför certifiering

Läste just en artikel på Östnytt om att det ska införas certifiering inom grisnäringen. I artikeln kan man läsa att via denna certifiering så förbinder sig bonden till att låta gården genomgå kontroller av bland annat djuromsorg och att certifieringen ska vara en förutsättning för att slakterierna ska ta emot grisarna. Jag tycker att det här låter jättebra men frågan är ju om det kommer att följas. Kommer det att utföras några kontroller då det uppenbarligen inte gjort det tidigare? Kommer slakterierna att bry sig om att kolla upp om det finns certifiering hos alla de tar emot djur ifrån? Jag är tveksam.


Jag läste även i Extra Östergötland igår att Ica, Axfood och Coop stoppat köttet från de gårdar som blivit anmälda, vilket jag tycker är helt rätt.. Det står oxå att hur länge det varar beror på hur gårdarna sköter sig.
/Carros hörn av världen
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!