Stackars lilla tant

Klockan var mellan halv ett och ett idag och jag stod i köket och höll på med maten när Fredrik kommer ut i köket: "Det var en cyklist som blev påkörd här ute just". "Va?!" utbrast jag och gick fram till köksfönstret och mycket riktigt, därute på vägkanten låg en stackars tant och böjd över henne stod gubben som kört på henne. "Hon körde bara mitt ut i vägen och det hände precis i avsmalnaden så hon flög ända dit" fortsatte Fredrik. Efter någon minut gick gubben och satte sig i sin bil igen då körde bilen bakom fram och den kvinnliga föraren vevade ner rutan och sa något, då klev gubben ur bilen igen och gick återigen fram till tanten som fortfarande låg kvar på vägkanten. Efter ytterligare någon minut kliver kvinnan i den tredje bilen ur (det hade nu bildats en rad med bilar bakom olycksplatsen) och går fram till gubben och tillsammans hjälper de tanten upp på fötter och leder henne fram till gubbens bil och hjälper henne in (konstigt nog kunde hon gå själv efter smällen) ocg sedan körde de iväg. När jag tog min kvällpromenad förut så låg cykeln fortfarande kvar i dikeskanten och då var klockan ungefär kvart i sex men när jag sedan tittade ut genom fönstret vid tjugo över sex var den borta.


Någonstans mellan de blågulrandiga pelarna hände olyckan och där jag gjort det röda krysset låg tanten när jag kom fram till fönstret.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Linda säger:

Men herregud! Att hon inte slog ihjäl sig! :S Undrar hur det gick för henne!

2009-05-29 / 13:16:38
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!