Lycka

Igårkväll var vi ute och åkte motorcykel, vi åkte på en mindre grusväg då jag får se en uggla som vänder sig om och hoppar in i ett stort hål i trädet den satt i och försvann. Jag började peka och vifta för att Fredrik oxå skulle se den men han stannar motorcykeln och vänder sig om och ser oförstående ut.

Jag (fullkomligt uppspelt): Såg du?! Den hoppade in i trädet och försvann! En uggla!
Fredrik: Nä, det missa jag.

Vi åkte vidare en liten bit och stannade vid en sjö. På vägen tillbaka stannade vi till vid trädet där jag sett ugglan och den satt därinne i sitt hål och kikade ut på oss.

Jag (fullkomligt uppspelt igen): Den sitter där! Ser du?!
Fredrik: Ja

Sedan körde han vidare utan att säga någonting mer, stackarn tyckte väl att jag var galen som blev helt överlycklig av att se en fjäderhög i ett ihåligt träd. Senare tänkte jag på att det är ganska konstigt vad man blir lycklig över ibland, visst jag har inte sett ugglor så ofta i mitt liv och eftersom jag är väldigt djur- och naturintresserad så tyckte jag att det var väldigt roligt att få se den. Men kanske borde man vara lycklig över saker/människor man har i sin vardag lite oftare än vad man är och inte ta allt för givet.

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Skulle kommentera detta inlägg i går, men det gick inte. Ibland är blogg.se verkligen segt!



Hahahaha! Du är ju som jag! Fast eftersom vi inte har någon mc, så låter jag så där i bilen ist.



Det kan låta ungefär så här:



A: ooooh så vackert!

A: Titta då!



Och Frelle bara grymtar något till svar. Sedan utbrister jag:



A: Du måste ju stanna!

F: Jag kan ju inte stanna mitt på motorvägen!

A: Du kör för fort! :D



Förstår att det var en mäktig känsla att få se ugglan!



// KRAM

2009-08-20 / 07:43:08
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!