Veterinärbesök

Har varit hos veterinären med Cornelius idag och som läget är nu ser det väl inte allför ljust ut. Han har ätit dåligt den senaste veckan och gått ner märkbart i vikt. Vi trodde att han hade ont i munnen eftersom han försökt äta men det mesta ramlar ut igen. I morse ringde jag till veterinären och fick en tid kl 10 så det blev ingen lång dag på praktiken idag, men Cornelius går före allt.
 När jag kom till veterinären så sövdes Cornelius för att han mun och svalg skulle kunna undersökas. I munnen hittades ingenting förutom att veterinären sa att han var väldigt blek i slemhinnorna så han ville ta ett blodprov för att se om det fanns en infektion eller om det är något fel på njurar eller lever. Då kom nästa problem, Cornelius hade så lågt blodtryck så det var omöjligt att ta något blodprov. Veterinären kände även en knöl i Cornelius mage. Jag fick ett recept på antibiotika med mig hem som jag ska ge en gång om dagen i en vecka men om han inte verkar bättre i början på nästa vecka så skulle jag ringa igen så skulle de göra ett nytt försök och ta blodprov.
 Mattes lilla älskling måste bli bra igen!

/Carros hörn av världen
Kommentarer
Linda säger:

Puss på Corne-mannen från Gudmor! <3

2008-10-02 / 13:21:56
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!