Kalmar

Idag har jag och Fredrik varit i Kalmar hela dagen. Vi åkte runt nio i morse och kom hem lite efter nio nu i kväll. Slänger upp lite bilder som vanligt.

Bilder tagna vid Emån, hade banan- och vätskepaus där på vägen ner.




Ett fint ekipage vi hamnade bakom :-)


Så fort vi kom fram till Kalmar körde Fredrik direkt till ett ställe med denna symbol. Någon som är förvånad? ;-)


Efter det åkte vi in till centrum och gick på marknad men vi hitta inget av värde så vi gick och köpte glass istället. Vi trodde att vi skulle få sitta på en bänk i skuggan och äta vår glass men blev trakasserade av ett äckligt fyllo så vi gick ner till vattnet och satte oss.


Där fick jag oxå syn på den här gulliga bilen.


När glassen var uppäten gick vi till Klapphuset och kollade.




Vi fortsatte att gå utmed vattnet.






Efter det åkte vi ut till Svinö.


Jag skulle vilja se den som tar med sig en grammofon till naturreservatet :-D






Vy från där vi åt vår matsäck.






Vi tog en sväng över Ölandsbron och tillbaka.




Sedan blev det Skälby Gård. Tyvärr såg vi aldrig de sponsrade korna :-( och inga andra djur heller för den delen (bara en bajsande katt och det tänker jag inte lägga upp någon bild på).






Innan hemfärden handlade vi lite på...


Vi tankade bilen oxå innan vi for hemåt men bilden därifrån får jag inte lägga ut för Fredrik för då skulle jag få en smäll sa han. Är väl bäst att jag är snäll och låter bli det ;-)

Blev kvällsmat vid Emån.
/Carros hörn av världen
Kommentarer
Anna säger:

Hahaha!

Den där " jåsa " bilen skulle passa dig! ;)

// Kram

2013-01-02 / 22:14:14
URL: http://annalundberg.org

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?
rss
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!